خبرهای داغ:
آیت اله عالدینی در مراسم روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه گفت: کارگران ستون خیمه اقتصاد هستند، اقتصاد زیرساخت و پایه اصلی امنیت است، اگر اقتصاد ما ضعیف باشد، جامعه ما دچار بحران خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۹۵۰۳۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۶

قزوین_ به گزارش بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه استان قزوین ضمن تبریک هفته کارگر اظهار کرد: جایگاه کار و کارگر نزد خدا بسیار حائز اهمیت است و در انقلاب اسلامی و نگاه امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، کارگران جایگاه ویژه ای داشته‌اند، کارگری عبادت است چرا که هر کاری برای خدا انجام می‌شود، عبادت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روایات آمده کسی که برای عائله و خانواده خود زحمت می‌کشد، مانند مجاهد در راه خداست، مجاهدین نزد خدا قیمت و ارزش بالایی دارند، کار کارگران هم مجاهدت محسوب می‌شود.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: کارگران در اقتصاد نقش بسزایی دارند، اگر ما اقتصاد را یک ساختمان فرض کنیم، ستون نگهدارنده این ساختمان کارگران هستند، رهبر حکیم انقلاب فرمودند رکن جامعه، رکن اقتصاد، محور، مرکز و ستون اصلی جامعه کارگران هستند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این ستون بودن کارگر در اقتصاد از آیه 5 سوره نساء فهمیده می‌شود، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ قِيَامًا وَارْزُقُوهُمْ فِيهَا وَاكْسُوهُمْ وَقُولُوا لَهُمْ قَوْلًا مَعْرُوفًا»، یعنی (و اموالتان را که خدا مایه قوام و برپایی زندگی شما گردانیده به سبک مغزان ندهید، ولی آنان را از درآمد آن بخورانید و لباس بپوشانید و با آنان به صورتی شایسته و پسندیده سخن گویید).

وی یادآور شد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید مال خود را به دست بی‌خردان نسپارید، خدا اقتصاد را مایه سر پا بودن، ایستادگی و استقامت شما قرار داده است، علامت اینکه شما زنده هستید این است که اقتصاد درستی داشته باشید، یعنی اقتصاد به عنوان ستون است، همان طور که نماز ستون دین است، اقتصاد هم عمود و ستون دین است، اصل، رکن و جان‌مایه این اقتصاد کارگران هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کارگر ستون خیمه اقتصاد است، اقتصاد زیرساخت و پایه اصلی امنیت است، اگر اقتصاد ما ضعیف باشد، جامعه ما دچار بحران خواهد شد، وقتی جسم کسی ضعیف باشد هر ویروس و میکروبی می‌تواند او را بیمار کند، برای اینکه او بنیه ندارد و محکم نیست، اقتصاد هم اگر محکم نباشد، هر فتنه‌گر، مفسد و بدخواه داخلی مانند منافقین و خارجی مانند مستکبران می‌تواند جامعه را دچار مشکل کند و امنیت را نابود کند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اقتصاد مایه اتحاد ماست، در یک خانواده اگر اعضای خانواده از نظر آب، نان، مسکن و سرمایه حالشان خوب باشد، محبتشان هم نسبت به هم بیشتر است اما اگر گرسنه و محتاج باشند به جان هم می‌افتند، یعنی نمی‌توانند با هم دوستی کنند، برای اینکه اصلاً حوصله و آرامش ندارند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر خدا می‌فرماید همه آرامش‌ها در دین، ارتباط با خدا و ذکر است، خدای متعال در آیه 28 سوره رعد می‌فرماید «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، یعنی (آگاه باش كه با ياد خدا دلها آرامش مى‏‌يابد)، خدای متعال در این آیه فرموده با یاد و نام خدا دل‌های آدم‌ها آرامش پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آرامش صرفاً با مال و ثروت به دست نمی‌آید، تا انسان با خدا هماهنگ نشود، مضطرب است، عقربه قطب‌نما وقتی جهت را پیدا می‌کند ثابت می‌ماند اما پیش از آن دچار لرزش است، عقربه دل‌های ما نیز به دنبال خداست، هر وقت با خدا تنظیم شد ما راحت و آرام می‌شویم اما اگر این عقربه با خدا هماهنگ نبود هر کاری کنیم آرامش نداریم، حتی اگر همه مقامات و ثروت‌های دنیا برای ما باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ستون خیمه انقلاب کار و کارگری است، چرا به کسی که دارا نیست، فقیر گفته می‌شود؟ فقیر از فقرات گرفته شده است، آن کسی که فقیر می‌شود، مثل این است که ستون فقراتش سرپا نیست و گرفتار می‌شود.

وی تصریح کرد: خدای متعال در آیه 15 سوره فاطر می‌فرماید «يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ»، یعنی (اى مردم شما به خدا نيازمنديد و خداست كه بى ‏نياز ستوده است)، خدا در این آیه می‌گوید یا ایهاالناس، همه شما محتاج خدا هستید، همه دنیا را هم به شما بدهند فقیر هستید و ستون فقرات شما شکسته است اما وقتی با خدا باشید همه چیز دارید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار